Page 243 - 5_waskemeer 1974-1984
P. 243
.. ·'",:; ·, ,• : ·.· · ··. . " .:· ·' 'fr ,;.
.•;
·: ~ ".. ..
1,.\ '{· ..·
Pad ~- Waskeméer~Bakkeveen
• . l 1, . . ·" . \.... • •
nostalgiSch ",,opengefietst"
•• ......... • r.
WASKEMEER. Vanmorgen_(woensdag)' is het éénzijdige fietspad t~ssen Waskemeer en
Bakkeveen op nostalgische wijze in gebruik genomen·. Op een antieke "hoge bie" werd het pad
"opengefietst" door Opsterlands wethouder van Openbare Werken, de heer H. L. van der
Harst, en ir. :S. du Prie van Provinciale Waterstaat. Samen inet mensen van direktie en
aannemer Gerrit Ooms uit Drachte11 fietste~ zij'het hele trajekt af voor de finale-inspektie.
Die fietsverbinding werd ': in een · .re~ord~tijd. van·· ongeveer · twee maanden · aangelegd ·door
wegenbouwbedrijf Gerrit Ooms. In verband met de subsidie-procedure was het een vereiste dat het hele
werk voor 1 november gereed moest zij n. Het nieuwe fietspad heeft een lengte van 1800 meter. Daarin zijn
1 twee bruggen aangelegd en een duiker in de Bakkeveenste_r Vaart. De kosten bedroegen ongeveer acht ton.
Het grootste gedeelte van die fietsverbinding ligt op ·Opsterlands grondgebied. Namens de gemeente
.Ooststellingwerf was de heer F. Felkers aanwezig bij dè ingebruikneming. De aanl_eg van dat fietspad zal
_ _ _ _ _ _.....__.;___. de verkeersveiligheid op de weg tussen W· ?as..k' e". :m\ ·ç>e-r e·n ·B:akk·e·veen ongetw·ijfe.ld t·e.n go·ede komen.
· ·· : .. ·' ·.c_ '~ · o;,., ..f·'.r.;
L-~.r ~· W~E~S~~~~"~"/ . Jv~~È~:~~83'' ,:,.· , ·''
·· : ;·: • 1 .,•,, • ~ ., ! , -~"
..,
•. .·.·~ i'
" ; .~
. ".,
1
-222-

